Manology, Summer 2023 Campaign

   Graphic identity   |    Key visual   |    Product image   |   Editorial

In the summer of 2023, I directed the key visual, graphic identity, and promotional leaflet design for Manology, a cosmetic brand dedicated to modern men. Under the seasonal themes of “Summer Skincare Routine for Men — Hotelcation Edition” and “Build Your Skin Physical with Manology 101”, the campaign was crafted with a witty, timely approach that reflects both the brand identity and contemporary lifestyle trends. By combining a refined visual language with an intuitive design strategy, the project effectively delivered its message meeting the dual demands of summer skincare and urban relaxation.

2023년, 남성을 위한 코스메틱 브랜드 ‘맨올로지’의 여름 시즌 캠페인 키비주얼, 그래픽 아이덴티티 및 리플렛 디자인 등을 기획 및 제작하였습니다. “남자의 피부를 위한 여름 루틴 in 호캉스”, “맨올로지 101로 완성하는 남자 피부 피지컬”이라는 시즌 테마 아래, 브랜드 아이덴티티를 반영한 위트 있는 시각 언어로 풀어낸 프로젝트입니다.
도심 속 휴식과 여름철 피부 관리 니즈를 동시에 만족시킬 수 있도록, 트렌디하면서도 직관적인 비주얼 전략을 통해 캠페인의 메시지를 효과적으로 전달하였습니다.


Coming soon!


CLIENT
LG H&H(belif)

YEAR
2023

PROJECT DIRECTION
Sujin Lee

CREATIVE DIRECTION
Hejin Yoon

DESIGN
Daeun Kim