belif, The true cream series campaign design

   Graphic identity   |    Key visual   |    Product image   |   Editorial   |    Package

The best-selling line of the true herb cosmetic brand 'belif' has been newly reborn as a second-generation series with enhanced efficacy. The flagship moisturizing and hydrating bomb creams have been upgraded with improved performance, accompanied by a new graphic identity. This new design approach has been consistently applied across various materials, including key visuals, product images, leaflets, and package designs, showcasing a unified design transformation.
We visually expressed the more powerful and explosive hydration and moisturizing effects of the 'Aqua Bomb' (Hydrating Bomb Cream), 'Moisturizing Bomb' (Moisturizing Bomb Cream), and 'Moisturizing Eye Bomb' (Eye Care) in a dynamic and impactful way, conveying the functionality of the products intuitively. In line with the refreshed tone and manner of this second-generation campaign, new graphics and layouts were introduced, further strengthening the brand identity and ensuring consistency across various promotional designs.
This design project has effectively differentiated the enhanced product efficacy through impactful visuals, leaving a strong impression on consumers.

트루 허브 코스메틱 브랜드 '빌리프'의 베스트셀러 라인이 한층 강화된 효능으로 2세대로 새롭게 탄생했습니다. 대표 제품인 수분 보습 폭탄 크림에 업그레이드된 성능과 함께 새로운 그래픽 아이덴티티를 적용하여, 키 비주얼, 제품 이미지, 리플렛, 패키지 디자인 등 다양한 제작물에 걸쳐 일관된 디자인 변화를 선보였습니다.


'아쿠아 밤'(수분 폭탄 크림), '모이스춰라이징 밤'(보습 폭탄 크림), 그리고 '모이스춰라이징 아이 밤'(아이 케어)의 더 강력하고 폭발적인 수분 공급 및 보습 효과를 시각적으로 역동적이고 강렬하게 표현하여, 제품의 기능성을 직관적으로 전달했습니다. 또한, 이번 2세대 캠페인은 변화된 톤 앤 매너에 맞춰 새로운 그래픽과 레이아웃을 적용, 브랜드 아이덴티티를 더욱 강화하며, 다양한 프로모션 디자인에서도 일관된 메시지를 전달했습니다.


이로써 더욱 강력해진 제품의 효능을 시각적으로 차별화하고, 고객들에게 확실한 인상을 남기는 디자인 프로젝트를 진행하였습니다.



CLIENT
LG H&H(belif)

YEAR
2024

PROJECT DIRECTION
Sujin Lee

CREATIVE DIRECTION
Hejin Yoon

DESIGN
Daeun Kim